Channel TPs

3 Sport New Frequency Started On Express AM6 53.0°E

3 Sport New Frequency Started On Express AM6 53.0°E

 

1 3 Sport New Frequency Started On Express AM6 53.0°E
2 yahsat new frequency 2020
3 express 53e strong tp
4 yahsat 52
5 express am22 strong tp
6 rt sports frequency
7 watan tv frequency express am22
8 rta sports frequency
9 express am22 80e channel list

Television (TV) started broadcasting in Afghanistan in 1977, flourishing until the 1990s, when hostilities in the capital Kabul destroyed broadcasting infrastructure. Between 1996 and 2000, the Taliban government outlawed television, though some stations in areas outside Taliban control continued to broadcast. After

their removal, country-wide television broadcasting was resumed beginning with the government-run channel Afghanistan National Television. It was reported that Afghanistan currently has over 200 local and international television channels, 96 in Kabul and 107 in other provinces of the country.[1] In 2014, the country commenced a switched from analog to digital TV transmission.

 

Channal   3 Sport
Satellite Express AM6 53.0°E
Beam
EIRP (dBW)
Afghanistan
52.5-53.5
Frequency 11669 V
SR
FEC
45000
9/10
System DVB-S2
8PSK
MPEG-4

History
The state owned Radio Television Afghanistan (RTA) launched the first TV channel in Afghanistan, after the completion of feasibility study under grant aid from Japan, construction work of the studio and transmitter buildings were finished by August 1978. During the 1980s, many Soviet programs were airing such as the children’s show Nu Pogodi!. The studios of RTA were also often used by musicians to record music videos.

From 1992 onward television went into decline as a result of the war in Kabul, destroying infrastructure. During the Taliban government between 1996 and 2001, television was strictly banned and stores selling TVs, satellite dishes, VCRs, or other similar technology entertainment devices were closed. Anyone owning or watching TV was arrested and punished. The national television broadcaster was closed down, whilst

private broadcasters’ buildings and studios were smashed by the regime’s police  A smaller territory that was controlled by the Northern Alliance in the country’s northeast province of Badakhshan had a television channel financed by the Northern Alliance that broadcast, with a weak signal, news and movies to approximately 5,000 people in the city of Fayzabad. The station had a large library of movies and documentaries on VHS and Betamax for broadcasting, and the American movie First Blood was reportedly the most favored by watchers.

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
You cannot copy content of this page